Alla inlägg under september 2009

Av Camilla - 29 september 2009 09:53


I Söndags hade vi spårning på schemat.Otroligt intressant o se hur de olika raserna löste uppgiften.Förutom Troija så är det en Auisse,Mellan schnauzer,Springer spaniel,Golden retreiver o en Border Collie.Vi hade 2 timmar planerat men det tog 4.Tur att vi inte e flera på kursen.Allt tar ju sin tid.Troija o jag har ju inte spårat så mycket men hon gick på det direkt.Ett rakt spår med en pinne o i slutet låg hennes kampstock.60m kanske.Har beställt en ny sele som inte ligger över bröstet utan mellan frambenen på henne.Till helgen ska vi prova på Sök (äntligen).


Idag klockan 15.20 ska jag vara hos tandläkaren.Fasar för det besöket.Hoppas det går att rädda min stackars tand....


Fick mess från syrran igår.Hennes älskade Sickan (flat) hade fått somna in.Han hade problem med cancer i ändan.Op minst 1ggn.Det gick väl inte längre,han blev 10 år tror jag.Tände ett ljus för honom igår kväll.R.I.P Sickan,Ronija o Lizzy väntar ju på andra sidan Kyss               /C


  

Av Camilla - 26 september 2009 18:57


Idag har vi varit i Uppsala på Inofficiell Utställning.

Ruffen blev BIR men oplacerad i gruppen.Flisan visade honom kanonbra.Puss på dig gumman Kyss

Troija gick Öppenklassen men blev slagen av en tik i Unghundsklass.Ingen hane deltog.


Troijas kritik (mkt fåordig):

Bra Uttryck,Typiskt huvud,Behöver lite starkare överlinje,Ngt högt hull,Bra temperament,Bra visad.

Ngt högt hull??Jaja,det är ju en smaksak haha....


Ruffens kritik:

Stor rejäl hane,Vackert huvud o uttryck,(Ngt tunn underkäke) kunde ha mer haka,Bra hals o överlinje,Härlig bredd i lår,Lång bröstkorg,Utmärkt benstomme,Bra ben o tassar,Rör sig väl med god paralell,Bra päls,Utm temperament,Ngt för glad svans.



                                                  

         /C

  

  


  


Av Camilla - 24 september 2009 14:32


....eller brista.Nu har jag anmält oss till Lkl 1 i Oktober.

Igår låg hon hela tiden ut (3min).Linförigheten:Kanon.Läggandet:pladask.Hoppet:10p.O så kom vi då till rutan:Det ordet hade hon aldrig hört förut haha.Nä igår skötte hon sig exemplariskt,min lilla pärla Kyss

Ska hämta Jess i Bro senare på e.m för hon ska övningsköra lite,då får Troija åka med så hinner jag göra några skick uppletande.

Igår kväll va det baddags för vovsen inför Lördagens Utställning.Ruff e så medgörlig,han va helt slut efter Agilitykursen så det va inga problem.Troija däremot skulle INTE bada.Tänk er att få in 43kg Rottweiler i en dusch som TOTALVÄGRAR.Lugnt o bestämt o bara göra är ju knepet.Kände att jag inte hade tålamod då klockan va över 22 så jag gör ett nytt försök ikväll.Tyvärr fick hon ju då som hon ville o det får jag säkert betala för nu Skäms.I värsta fall får det bli utomhus för det måste göras idag.



                                                  
                             /C


  


Av Camilla - 23 september 2009 09:09


Hoppsan,sov visst lite länge idag.Klockan stog på 08.18.Tur att man har så snälla vovvar som inte klagar haha.Åkte ju till Bro igår kväll o hämtade Jess som kom med 23-tåget.Åkte ju till Bro på e.m oxå för mina kläder från Engelsons hade kommit.Jättesköna o praktiska e dom utan att man blir ruinerad.Fast jag har nog alltid tyckt att det är ett osäkert kort att skicka efter kläder.Denna gång gick det bra.Lite stora va dom men eftersom det är höstkläder så ska det ju in både en långkalsong o tjocktröja under.Det blir nog jättebra Flört

Skulle ha badat både Ruff o Troija igår kväll inför Lördagens utställning men jag glömde totalt bort det.Troija är väl ingen fara men Ruffen måste badas många dagar innan så han inte ser ut som en Gremlin.Måste göra det ikväll nu.

Ikväll är det kommenderingsträning på klubben.Vi har det 1gång/mån.Man betalar 20:-,obligatoriska moment är linförigheten o platsliggningen.Sen väljer man 3 moment utöver det som man får kommendering i.Jättebra är det med denna träning.Troija har varit totalt okoncentrerad i 3 dar nu.Hissen går inte ända upp.Hon bara hoppar o studsar o tramsar.Hon e iaf oerhört lycklig det lilla livet.Ska ta ett samtal med henne o kräva koncentration ikväll Kyss


        /C




Av Camilla - 21 september 2009 19:32


Nja,idag är Troija billig.För det är ju inte MIG det är fel på!!! FlörtFick ett mess från A-L.Hon hade varit ute o kört Uppletande.Ja då blev jag sugen,jag med.Gick upp i våran skog nu innan det blev mörkt.2 skick o inte ett rätt.Ja,jag vet inte vad hon höll på med.Allt annat än leta i alla fall.Skit i det då.Hem o provar på rutan.Nää,inte ett rätt där heller.Inte hennes dag.Tungan ute

I Lördags va hon med på noterna.

Får väl ägna mig åt teori ikväll istället haha.O att kolla hur många fästingar jag lyckats släpa hem.

Ska försöka låta bli att titta på Anna Anka......



                                                  

                 /C


  

Av Camilla - 16 september 2009 16:28

Har bytt skift idag för att jag ska kunna vara med o träna Platsliggning ikväll.Dom molnen som sakta blåser hitåt är KOLSVARTA!!!Hmmm.....

Tänkte oxå öva på Uppletandet innan.Måste införskaffa en ny spårsele.SBK märket som Ronija hade får duga.Får väl se om jag kan hålla mig till Stora Stockholm eller om det blir snart.Är ju ledig den helgen för en gång skull.Får jag bra kritik på utställningen i Jälla så kanske jag vågar ställa Troija i Dec.


Beställde nya "hundkläder" från Engelsons.Det gick 3 dagar så slog det mig att jag trodde att jag va mkt smalare än jag är så det va bara att ringa dom o som tur va så hade inte ordern lämnat butiken.Till dessa har jag av Marie köpt 2st broderade Rottweilerhuvuden som jag ska sy på.Jättesnygga e dom.Vi kommer att bli sååå fina så.Skulle gärna vilja ha någon broderad text också men vet inte vad jag vill ha.Ett litet dilemma.


Idag så får vi hem datorn från reparatör´n (svågern),ska bli underbart att kunna koppla ihop kameran med datorn igen.Den jag sitter vid nu är nog något för killarna i Antikrundan Tungan ute

Här nu i Maj kom Ruff med denna läskigt sak i munnen.På våran tomt dessutom.


  




                                                 

        /C


Av Camilla - 15 september 2009 22:13


Träffade idag ägarna till Lykttändarens Amorina.Hon somnade in för 7mån sedan efter samma diagnos som sin mamma Ronija.Malignt Lymfom.Mycket tråkigt att höra....


Har precis kommit hem från klubben.Brukskursen började idag.Vi är ett jättehärligt gäng,vi kommer att ha buskul det är jag helt övertygad om Glad Började med Uppletande idag.Det gick strålande för Troijsan.

Nu har jag i läxa att träna Uppletande + en massa sidor att läsa i Bruksregelboken.



                                                  /såååå Gonatt

Av Camilla - 14 september 2009 09:48


I lördagskväll skulla jag promt på chipspåsen som låg på bordet.Sega o äckliga va dom oxå.Det kändes som att en liten chipsbit hamnar mellan tanden o tandköttet.När jag inte lyckas peta bort den så går jag o tittar i spegeln.Kindtanden har spruckit i TVÅ delar!!!Så nu sitter jag med en tand som det går att vicka på den inre halvan.Det känns inte o gör inte ont men har levt på flytande sedan dess.Vågar ju inte tugga på nåt o vem vill gå till tandläkaren på en helg o betala skjortan GråterInte jag ialla fall!!


Skyddstävlingen igår va kul o kolla på.Kan ju inte riktigt reglerna på skyddsmomenten,men ett par ekipage levererade många 9-10 i betyg.Det va roligt att se.

Troija fick ligga i bilen.Tog ut henne direkt från bilen o tänkte träna när jag ändå va där,men det gick inte alls för hon va totalt överladdad.Noll koncentration.Ingen mening att hålla på då,jag blir bara irriterad.

Åker iväg senare idag till klubben.Jag blir så otroligt taggad av att titta på Lydnadstävlingar när jag inte deltar själv.


Majoriteten av ekipage i Lykl2 i Lördags fick avdrag för att hunden inte sätter sig upp ordentligt på Fjärrdirigeringen.Hunden ska sitta lika rakt med frambenen som den gör i utgångsläget på övriga moment.Har inte tänkt på det,så det ska jag kolla idag hur hon sätter sig upp.Hastigheten är det inge fel på.Där tror hon att hon e en Bordercollie Kyss


Troija har fått en värdig plats på min arm tillsammans med Ronija.Nu har jag dom för alltid med mig!!!

Tack Roger,du är bara bäst!!!


                                                  
               /C


    

Ovido - Quiz & Flashcards