Alla inlägg under december 2009

Av Camilla - 24 december 2009 09:50

  

Av Camilla - 22 december 2009 16:27

Ja,herregud vad det ska klagas.Är det inte blött så e d torrt.Är det inte mörkt så är det för varmt.O nu är det för KALLT!!!Ja aldrig e man riktigt nöjd   

Dagarna har gått fort.Har bakat,gjort Jansson o idag har jag rullat köttbullar så händerna har glödit.Skönt att ha det färdigt.Måste dra snabbt som attan till Barkarby imorgon direkt efter jobbet.

Va ute o pulsade i snön på gärdet idag.Inte mycket annat man kan göra när det är så mycket snö.Men alla vovs uppskattar våra mysiga promenader.I helgen dök en skidåkare upp från ingenstans.Jag tvärvände o gick hemåt.Hade inte ett enda koppel med mig o vet inte hur Troija reagerar på en sån konstig figur.Ganska övertygad att hon skulle tokskälla,rusa fram o skrämma skiten ur den stackar´n.Måste ha koppel med mig från o med nu   

Va på Gällöfsta Herrgård o åt julbord i helgen.Attans va mysigt det va.Direkt därifrån till Stinsen för lite shopping.Mysig men lång dag blev det   

Nu ska jag äta lite tomtegröt    



                                              /C


  

Av Camilla - 17 december 2009 18:22

Ja,ibland tror man att saker o ting är som dom är för att man VILL att det ska vara så.Vi får snart se,men jag tycker Gaia är annorlunda i sättet.Hon är så lugn.Det finns en OFF knapp som aldrig funnits där förut.Jaja vi får se.Har ju sett Ruff & Gaias "övningar" under de 2 veckor dom levde ett helt fritt liv.Både ute o inne    


Har varit ute ett bra tag i ovädret,ja det va faktiskt riktigt blåsigt ett tag.Snön riktigt yrde.Tog med kameran för jag vill ha ett foto på alla 3 som jag kan göra julkort av.Hej o hå va lätt det va att få dom att sitta stilla bredvid varandra en liten stund  . Det gick till slut i alla fall så jag blev nöjd.Nu på eftermiddagen har det kommit mer snö.Flisan o Agge kommer inte hem för det går inga tåg så Pappa plockar upp dom när han kommer ifrån Ekerö.Tur att jag har 3 bästa vänner som håller mig sällskap.Känner mig lite ensam faktiskt   



                                                  
     /C

  

     

Av Camilla - 16 december 2009 13:00

Va på mässan i Söndags.Årets höjdpunkt  Nordiska mästerskapen i Agility gick precis bredvid Rottweilerringen.Klockrent,då jag fick med mig både Flisan o Jess.Dom satt o tittade på det medans jag minglade o tittade på Rottisar.Vet inte om jag blev så imponerad.Tyckte det va ganska dålig kvalite,åtminstonde på tikarna.Inte många WOW alltså   .Fyndade rejält.Ben,reflexsele åt Gaia,ett termotäcke till Troija.ETT RÖTT som jag så gärna ville ha    .Visserligen på tok för stort men jag är ju lycklig ägare till en symaskin o jag betalade endast 199:-.Har nu varit ute på långpromenad.Fick med mig kameran.Shit va det är bra konditionsträning att pulsa i hög snö.Både för mig o dogsen.På vägen tbx hem va Ruff så trött så han gick bakom mig där det va upptrampat.Nu ligger alla här utslagna.Orkar jag ska jag gå en kortare vända innan det blir mörkt.



                                    Ha det bäst   /C        

Av Camilla - 1 december 2009 14:51

som fyller 5år idag.Agilityesset Snuffe   Vi har firat med kloklippning o genomborstning....Åkte en sväng till klubben.Gick en promenad genom självaste skogen i dag.Det är ganska ojämnt underlag där nu så det blev jobbigt för både mig o vovs.Har ju inte vågat mig på att träna Appellmomenten eller 2ans lydnad då jag har så bra på dom momenten som e lika,ifall jag skulle förstöra något men jag kunde inte låta bli att testa ett hopp idag.Troija hade inget emot att lämna mig men attans va snett hon hoppade.Hej o hå,helt åt höger hamnade hon.3ggr,så det va ingen tillfällighet.Ska fundera ut hur jag ska få henne att hoppa rakt tills nästa gång.Framförgåendet funkade bra.Attans,nu höll jag på att bränna tomtegröten.Lätt att glömma allt då man fastnar vi datorn   Sjukt många figurer man har att infoga nu,kuligt....

Ska nu försöka få upp lite mera ljusslingor.Det är sååå fint när det är mörkt ute.På Torsdag har vi dejt med A-L o Rusa.Vi ska spåra     



                                              Hej Hopp  /C

Ovido - Quiz & Flashcards