Alla inlägg under oktober 2009

Av Camilla - 29 oktober 2009 11:47

....vårens aktiviteter bokade.Flisan o Ruff kom med på Fortsättningskursen i Agility o Jag kom med på Tävlingspsykologikursen.Det blir nåt för A-C att bita,med mig o min nervositet Tungan ute.Det börjar bli skitjobbigt för Troija nu.Det kliar i hela kroppen på henne.Hon går ut på gården,gör sina behov sen åker hon in igen.Det ska bli så skönt att komma igång igen.Vi lider nog lika mycket Rynkar på näsanPå Söndag är det dags för andra deltävlingen i AgilityCupen.Hoppas på bra väder o kanonresultat.Det ska bli sååå skoj.Ska inte glömma kameran.Nu är det inte mycket löv kvar på träden så det är väl bara att bita i det sura o börja kratta lite.Det får bli i helgen.Ska snart gå till jobbet Kyss



                                                  
      Ha det bäst alla/C

Av Camilla - 28 oktober 2009 11:58

Stackars Troija,hon va jättehalt när jag kom hem från jobbet i Fredags.Hela helgen va hon halt till o från.Hon hoppade stundvis på 3 ben eller så märktes det knappt.Hmmm.Vi missade både tävlingen o kursen i Söndags.Jag va iaf med på kursen där vi körde uppletande.Jag fick låna Marie´s Collie Åska.Det gick ju så klart jättebra Tungan uteEftersom Troija va så rejält halt så kände jag att jag ändå ville åka till Vet på Mälarkliniken när det blivit vardag bara för att kunna utesluta nåt allvarligt.Det kostar ju skjortan o slipsen o lite till att gå dit på en helg.Veterinären klämde o kände o böjde o hade sig o hittade ingen orsak till hältan tack o lov.Troija blev "sjukskriven" denna vecka ut.Skulle börja lite försiktigt med koppelpromenader nästa vecka.Vill ju så gärna komma igång o träna o nu har våran nya spårsele kommit FlörtKöpte en DoggySmart till henne igår.Idag har vi varit på klubben o tränat Agility.Kameran fick följa med.


                                                  
                /C  

  

  

  

Av Camilla - 17 oktober 2009 19:34

Idag har vi haft träningsdag på klubben.Vi tränar hundarna,fikar, lunchar ihop o har allmänt trevligt.Hjälper du mig så hjälper jag dig.Det är bara att hugga tag i nån om man vill ha hjälp med nåt.Jättebra.2 platsliggningar hann jag med.På den andra så reste hon sig Rynkar på näsan

Vi avslutade dagen med uppletande.2 skick gjorde jag.Dom va klockrena.Då tackade jag för oss.Jag e såååå nöjd.Har haft en jobbig vecka psykiskt efter tävlingen o har inte gjort ett dugg med mina stackars hundar.Tappade sugen totalt.Livet är som en berg o dalbana.Nu känns det mycket bättre igen o imorgon ska vi kursare träffas kl.13 o köra uppletande.Hoppas vi har bättre tur med vädret än idag,för det va ganska blött.

Förra gången när vi spårade så fick Micke Högström till några kortTungan ute




                                                  

              /C

  

  

Av Camilla - 13 oktober 2009 18:21

I söndags va det ju tävling på schemat.Liten tävling,bara 5st deltagare i 1:an.Vi fick startnummer 4.Precis innan vi går in för platsliggning så börjar Troija skaka på huvudet som om nåt i örat irriterade henne.När jag lämnar henne hör jag hur hon skakar irriterat.Jag vänder mig om,hon sitter o kliar sig.Då reser hon sig o kommer till mig.Typiskt.Sen när det är dags för momenten så får jag någon form av psykbryt.Är skitnervös o glömmer att andas så jag knappt får ur mig kommando orden.Stackars Troija,hon kände inte igen matte.Jag vill bryta efter läggandet.Nalle (TL) & Anna (domare) tvingar mig att fortsätta.Nervositeten e som bortblåst o vi avslutar bra.Jag behövde tydligen en avhyvling för att komma ihåg varför vi va där haha.Tack för det.Kyss

Imorgon är det kursavslutning för Flisan o Ruff.Har lyckats byta så jag jobbar morgonpass,så jag kan vara med.Skulle nog behöva en platsliggning för mitt psyke.

Matilda o flickorna har nu varit här o hämtat Solo.Dom höll på att bli av med näsan haha.Jösses va glad hon blev.Det känns underbart,hon har det bäst Glad



                                                  
                        /C 

Av Camilla - 9 oktober 2009 12:57

Idag gav hon allt min lilla pärla.Något överladdad men la all fokus på mig : ))Hon fixade t.o.m apporteringen!!!Ska bli riktigt intressant o se vad vi kan leverera på Söndag.Imorgon händer inte ett jota.Jag jobbar från 7.45-20.45

Igår startade AgilityCUPEN på klubben.Ruff o Flisan va superduktiga.Agilityklassen ordar vi inte om men hoppklassen tog dom med 5 fel o kanonbra tid.Pappa va tidtagare o dom gick ut som sista ekipage för kvällen.Helt plötsligt började det att pipa högt.Det va stoppuret som talade om att batteriet va slut.Flisan o Ruff fick göra om loppet med lite sämre tid än det första tyvärr,men så är det ibland med tekniken haha...Tyvärr va det för mörkt för bilder men nästa tillfälle ska dom försöka att lägga på dagtid Kyss


                                                  
                       /C


  

Av Camilla - 8 oktober 2009 09:53


Vilket väder det har varit.Har gått o lagt mig på kvällarna o väntat på att träden ska slå igenom fönstrena.HUWWA!!!Kallt o frost några nätter oxå men tog ändå en fästing på Gaia igår.Nu kan väl dom odjuren ta o gå o försvinna oxå.

Genrepet igår inför Söndagens tävling va under all kritik.Stundvis MKT ofokuserad.

Platsliggningen gick bra,men nu är hon så säker o lugn att hon släpper mig med blicken stundvis o spanar in "grannen".Linförigheten va klockren bitvis.Läggandet som en BC Kyss.Inkallningen,perfekt.Ställandet,1steg.O så hoppet då.Hon hoppar inte utan springer FÖRBI!!!Det har inte hänt sen Berlinmuren föll.Tandvisningen o Apporteringen hoppade jag över.Vet inte vad dom hade gjort på planen igår.Nosen hela tiden i backen mellan momenten.Brukar hon heller inte göra.Ja ja,Allt kan ju inte va lika jämt.Uppför hon sig som hon gjorde i helgens träning så är jag inte det minsta orolig.Hoppas hon vaknar på rätt sida på Söndag Tungan ute


Ikväll ska vi till klubben igen o kolla in Flisan o Ruff som startar sin första Agilitytävling.Dom ska va med i både Agility o Hoppklassen.Lycka Till mina älsklingar KyssFörmodligen för mörkt för ngr bilder,vi får se.



                                                  
                        /C

Av Camilla - 4 oktober 2009 19:25

Läggandet är tydligen otroligt svårt just nu.Tänker o funderar.Vad gör jag för fel?Nytt tonläge?Rör jag mig annorlunda?Ja,jag vet inte.Efter ett mess från A-L att dom tar efteranmälningar till lydnaden nästa Söndag så begav vi oss till klubben.Jag måste reda ut detta snabbt för jag vill så gärna vara med.Jobbar hela nästa helg men jag kanske kan få ledigt på Söndag!

Igår hade vi sök på kursen.Tycker att hon skötte sig bra.Lite svårt med minnet bara haha.

Jess fick ett tokryck här sent igår kväll.Hon bakade både kanelbullar o matbröd.Passade ju utmärkt då det är kanelbullens dag idag Flört


Matilda o hennes familj åker till Cypern i morgon bitti,så lilla Solo ska bo hos oss en vecka nu.Hon e sååå go den tjejen.Troija är inte så imponerad,men dom andra tycker det är kul att leka med henne.



                                                  
                             /C

Av Camilla - 1 oktober 2009 11:04

Underbar höstdag.Nu börjar det bli rött på träden.Idag får det bli vilodag för mig o hundarna.Ruff va ju på Agilitykursen igår,o jag va med på Onsdagsträningen.Platsliggningen på 2 min gick bra.Hon låg kvar.På planen bredvid tränade dom skydd,så Troija tittade väldigt mycket ditåt.Hon är en riktig polis den damen,o det låter ju väldigt mycket.Väldigt bra störning.

Själva träningen gick bra men det har blivit så otroligt mkt ekipage så jag tycker det är väldigt rörigt.Det kastas apporter hit o dit,sjukt mkt pipleksaker.Det är ju oxå en bra störning men jobbigt när man måste se sig för hela tiden så man inte korsar någon annans väg.Lite okoncentrerat för både mig o Troijsan.

Det har nu gått 6mån efter olyckan o Gaias operation.Är lite orolig för hon har inte fått tbx täckhåren.Bara underullen sitter där.Tur att jag ställt ut henne o fått ett par CK´n.Tråkigt för hon e så fantastiskt snygg exteriört.Ska i alla fall boka ögonlysning åt henne,kan ta Troija på samma gång så e d gjort.


Tack Erik Grönwall för att du sökte till Idol.Du är VÄRLDSKLASS!!!Ser fram emot Fredagskvällarna i höst ; ))


Nu ska jag göra lite nytta för jag ska iväg o jobba ikväll.....

Hittade en bild där Troija nog e ganska "hemkommen".

                                                  
                    /C


  

Ovido - Quiz & Flashcards