Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla - 28 februari 2011 09:50

Spännande,undrar hur många som döljer sig där inne    Hon börjar få jobbigt nu o går gärna in i hundrummet o lägger sig ensam.Helt klart såg vi 3st på ultraljudet.Hon ville inte räkna för det är så lätt att räkna fel.Hon sa bara : 1,2,många!!!Är nu ledig Mån o Tis efter att ha jobbat min helg=31 tim.Har väldigt många kollegor som är sjuka nu så jag har lovat att ställa upp på en avlösning kl 13-15.30 idag.Då är det ju skid VM   



                                  / C


Dagsfärska bilder på flodhästen

 

 

 

    

Av Camilla - 21 februari 2011 12:26

Ingen är lyckligare än jag.Äntligen ska jag få små korvar efter Gaia o Ruff.Höll ju på att förlora henne för ett år sedan o Ruff blir ju inte yngre,fast han tror det o uppför sig så.Han är för sjutton ett Agilityess haha.Ska väl behålla en till Flisan denna gång så hon har en ny att träna upp.Har ju haft dom ihop 2 löp förut o det har inte blivit något.Men nu så va dom väl mogna o tyckte det var dags    I´m soooo HAPPY!!!!         



                                           /C


  


  

Av Camilla - 20 februari 2011 12:12

Igår va vi i Kista på bio.Vi såg Åsa-Nisse o gänget i Knohult.Njaa,en tvåpoängare av fem   Det är i alla fall mysigt att göra nåt tillsammans med La Familia.Åt god mat innan.Va lite sugen att sen shoppa lite men orkade inte.Vi åkte hem till Fina Jessica o tog en kopp kaffe istället.Nu ska jag ut o träna Troija lite innan andra åket i slalom VM.Spännande värre är det med 4 st svenskar bland dom 8 bästa.Om inte Gaia är dräktig så har hon svalt nåt av Ingo´s bowlingklot.Bilder kommer nån dag....


                                               /C

La Familia

 


Agge trassel

 

 

Jessicas kisse Schmidt

 

    



Av Camilla - 16 februari 2011 17:44

Vilka ryck man kan få!.Jessica har hängt med mig på jobbet idag o följde med hem.Vi skulle äta korv,potatis o stekt ägg idag.Men helt plötsligt skulle vi testa att göra Amerikanska pannkakor.Jag har aldrig gjort det förut.Jess gjorde det på nåt fik hon jobbade på förut.Vi ändrade lite i receptet.Attans va gott det blev   Låg o soffan o chillade en stund men hon som e ung hade fortfarande energi efter arbetsdagen så hon borstade tänderna på Troija o Gaia   .Lånade hem I rymden finns inga känslor igen.Agge ville se den.Ska hämta Flisan i Bro klockan 20 o innan ska jag köra hem Jess tror jag,hon orkar väl inte ta bussen   .


                                      Over and out /C


 


    

Av Camilla - 12 februari 2011 17:21

Flisan har fått magsjuka.Har ju jobbat med o inpå detta nu i flera veckor och klarat mig från att bli smittad.Nu har vi det i huset.Hoppas jag klarar att bo mitt upp i det   Har inte gjort många knop idag fast jag va uppe kl.7 och fikade med min Älskling som skulle åka till Nässjö för lite bowling.Följer honom på Scoring Online men det ser tyvärr inte så bra ut   .Sitter o väntar på Skidskytte som börjar 18.15.Sprang runt lite med kameran på e.m.    



                                                  

         /C







En del av min Figurinsamling av Rottisar...



En del till.... (finns fler ; )

 


Så här står ofta mitt salt/pepparkar.... 

 

 

Agge o Michelle...

 

 

 

Snyggruff... 

  

 

Mina Amaryllisar blommar om o om igen... 

   

Av Camilla - 10 februari 2011 10:25

Har legat o vridit o vänt på mig sedan klockan 6 imorse.Kunde inte somna om,suck.Gick upp 7.30.Fixade frukost till hundarna (Blodpulver o Laxolja stod på menyn) o släppte ut dom på en snabbkiss.Kaffet va klart i termosen.Puss till min käresta eller Agge som hade fixat det   Skulle ju åka till Nässjö i helgen men det blev ändrade planer.Jag o Flisan blir kvar här hemma.Så då kan jag ju åka o kolla på Lydnadstävlingen som min klubb håller på Söndag (Bro-Håbo BK)   Fick på mig kläderna tidigt idag så vi har hunnit vara ute på prommis redan.Såg TVÅ!!! rävar springa över åkern tidigt imorse.Kanske vi får se rävvalpar här i vår.Ruff va den enda som hade intresse o ville undersöka spåret efter dom.Kanske ska prova ett Viltspår åt killen så fort snön försvunnit.Kvällsskift idag med.Ska nu göra lite nytta så jag kan göra helg imorgon när jag kommit hem från jobbet.


                                       Ha det bäst /C



                                          

 

       

Av Camilla - 8 februari 2011 18:50

Sitter här o printar o det blir becksvart.Bara brasan lyser,som tur är   5st strömavbrott på 10min.Bra jobbat EON ! ! ! I helgen hade vi fint besök av Mickel Räv.Han roade sig en stund i hästhagen med att jaga åkersork o han lyckades faktiskt få tag i en som han smaskade i sig.Fint besök hade vi oxå av Michelle (Agges vän)   som kom ända från Växjö/Falun.Troija blev överförtjust   och kunde som vanligt inte uppföra sig.Om jag tränat på parkeringen? Nää   Kanske inte så kul för Gaia men dock för oss.Hon kräktes igår!!!


                                                  
          /C



  

     

Av Camilla - 5 februari 2011 12:01

Har gett hoppet om ett LP1.Tränar nu bara för debut i 2:an till våren/sommaren.Det enda som inte funkar är Apporteringen o Platsliggningen där damen nu har kommit på att man bjuder upp grannhunden till lek,SKITKUL!!!  Måste även träna mer kontakt.Har tänkt sååå många gånger att jag ska åka till Bålsta Centrum o träna lite på kanten av parkeringen där det händer saker hela tiden.Men det har inte blivit av.Ett jättemåste som jag tror mycket på vad gäller kontakt o koncentration.Jag ska,jag ska....  Ska för övrigt träna 2 hela dagar för en riktigt duktig hundtränare/psykolog.Vi ska nog få till bitarna som fattas på plats hoppas jag   .Jess har börjat jobba på mitt jobb.Jättekul att träffa henne så mycket eftersom hon inte bor hos oss längre.Vi hittade tyvärr en död gumma i sin säng igår.Det va lite jobbigt för henne men hon tog det bra när hon landat lite.Hon jobbar idag o kanske kommer hit o dricker lite vin med mig ikväll   o snackar lite skit....



                              Hast La Vista      /C

           

Ovido - Quiz & Flashcards