Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla - 28 augusti 2011 18:38

Min käre man skulle vara borta hela dagen idag så sent igår kväll mailade jag Rottweilerklubben som hade utställning i Sollentuna idag o frågade om jag kunde få efteranmäla.Och det fick jag   .Så imorse så packade jag & Buddy väskan o for dit.Domarändringen var ju inte till någon nackdel direkt.Per-Erik Wallin skulle döma o han kan ju Corgisarna utan & innan!

Är så nöjd med Buddy´s kritik....


5 mån hane.Vackert maskulint huvud.Utm öron.Flott hals.Stark rygg.Välburen svans.Lång rymlig bröstkorg.Utm benstomme.Utm Cardifront.Bra tassar.Bra vinklar runt om.Fantastiska rörelser för en så ung valp.Vacker Merlefärg.

Det räckte dock inte till någon BIS plac.Oerhört många vackra valpar   


                                                  
    / Camilla

 

Av Camilla - 22 augusti 2011 22:10

Jaha,så är då tre veckors semester slut.Jobbat första dagen idag.Skönt att komma tillbaka faktiskt.Har bara softat på min ledighet,jag o Flisan har varit runt på lite hundtävlingar annars har vi bara varit hemma.Kommer förmodligen att dra tillbaka till Teneriffa i Oktober.Hela hösten är nu spikad med tävlingar,valpkurs,Instruktörsutbildning m.m   

Ja,vi var ju i Västerås på Aroslydnaden.Tävlade 2ggr,fm & em.På förmiddagen va Fria följet en KATASTROF!!Fick en 7:a för den,men lyckades rädda upp slutresultatet på dom andra momenten så vi fick ihop 169,5p & fick vårat LP2   På eftermiddagen fick vi ihop 177p och då nollade vi läggandet (10p)!!

Troija är ingen linslus men hon ställde snällt upp!


                                                  
              /C  

Av Camilla - 3 augusti 2011 11:42

Började min 3 veckor långa semester i Måndags.Hoppas nu att det blir skapligt väder.Allt har haft sin gilla gång här.Jag o Troija har legat i hårdträning inför debuten på Lydnadsklass 2 som vi startade 22 Juli hemma på klubben.Vi lyckades få ihop 171,5p (1:a pris) och placerade oss som 5:a.I Skultuna den 28 Juli fick vi ihop 161p (1:a pris) o även där hamnade vi på en 5:e plats.Har 2st tävlingar till inbokade så förhoppningsvis kanske vi kan ta ett LP 2!I helgen som va så åkte vi upp till Dala-Floda o tävlade Agility.Flisan o Ruff e så underbara ihop.På Lördagen gjorde dom 2 kanonbra lopp o placerade sig.På Söndagen började dom med Agilityklassen o tog sig i mål med några ynka fel & tidsfel.Då säger jag till Flisan:Nu har ni gjort 3 bra lopp!! Nu satsar ni på MAX fart från början,tar slalomet på säkerhet o sen MAX fart igen.O vet ni!!! Det funkade!!! Dom gick imål på 0fel ,37.70sek & maxtiden va 38sek!!!!! Dom tog sin första pinne i Hoppklass.Dom va så duktiga.Nu har dom oxå några till tävlingar inbokade så kanske dom kan gå i ide med några pinnar till.

Ikväll laddar vi för utomhusteater i Waxholm.Vi ska se Robin Hood.Ska bli jätteskoj   .


                                                  
/Camilla

 

Bilden är från helgen o tagen av Flisans klubbkamrat´s Mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards