Alla inlägg under mars 2010

Av Camilla - 29 mars 2010 14:00

Allt går i slowmotion dagen efter ett 31 timmars helgpass.Man är helt slut o massa måsten som hänger över den.Det är jobbigt.Håller nu på att iordningsställa Solo´s valprum.På Söndag är det 63 dygn.Tar hem henne nu i veckan,hon har fått eget rum med egen utgång.Har tagit "mammaledigt" veckan efter påsk.Hon blir nog nöjd   .Flisan o Ruffen´s agilitykurs börjar nu i April.Nu är vintervilan över.Fullt ös medvetslös.Psykologi o Appellkursen är i full gång.Tycker det går bra om det inte vore för att jag tappat sugen för träning just nu.Kladdigt o geggigt överallt.Har man en Troija som inte vill sitta då så är det väl inte så konstigt.Ska ta det lite lugnt med träningen ett tag så ger det sig nog   Nu när Troija barrat färdigt så är det Gaia´s tur.Ska ta med henne ut o karda ur henne ordentligt så slipper jag en massa på golv o soffa.

Ska nu ta på mig lite o gå ut med vovs.Ha det bäst.


                                                  
  /C

Av Camilla - 21 mars 2010 10:29

Precis hemkommen från Bålsta.Jag har låtit ögonspegla Gaia o Troija.Gaia va utan anmärkning    men Troija har en bakre polärkatarakt,dessutom en liten cysta i ögonbotten.Förmodligen ingenting som kommer att orsaka besvär för henne men attans va trist.En käftsmäll   

Nåja!,va på Vällingby BK o tävlade igår.Troija satte sig när det va ca 15 sek kvar på platsliggningen men satt kvar till jag kom tbx.5p o äntligen spräckte vi nollan.Vi tar det nästa gång.På linförigheten började hon tramsa o kampa m kopplet.Vi nollade.Dags för Läggandet då,då drar hon iväg som en skållad råtta,runt runt runt.Playtime YIIHHOOOOOO!!!!Hade inte förmågan att kontakta henne o samla ihop så jag tackade för oss.Mer träning,för vi kommer tillbaka   

Nu börjar det snöa,KUL!!!Hmmm!!!



                                                  

     /C

Av Camilla - 13 mars 2010 18:27

Ohhh,här barras det på hög nivå nu.Hur mycket päls har en Rottweiler egentligen??Har idag varit på Bro-Håbo BK hela dagen.B figurant utbildning.Jättekul o intressant.Vi fick bygga en MH bana o testa på att dra i Dumpe,skramlet o agera spöken.Planera o mäta avstånd till alla momenten som ingår.Jag hade Troija med mig som fick träffa på spökena idag.Snacka om olika beteende.På MH´t så LÅG hon sig igenom momentet.Idag va det annat ljud i skällan.Idag va dom minsann riktigt hotfulla.Skönt att få ett kvitto på att hon är normal   Imorgon ska vi bygga en MT bana o lära oss hur vi ska agera på Korning.Nu väntar kassler´n o Melodifestivalen.Har inte hört alla bidrag men Anna Bergendahl o Salem är mina favoriter..



                                                  
           /C

Av Camilla - 6 mars 2010 15:29

Så va det Lördag igen.Vet inte varför men jag gillar inte Lördagar.Annars är det en fullkomligt underbar dag.Strålande sol som VÄRMER   Åkte till Bålsta med Flisan o Charlie som skulle handla lite gott till ikväll,dom ska vakta hus o hund åt Ullis o Leffe ikväll/natt.Passade på att köpa lite smaskens till Solo som jag åkte till Matilda med så kan dom skämma bort henne lite xtra,den lilla tjockisen.Ja nu syns det att hon är dräktig,34:e dygnet idag.När jag lämnat ungdomarna så åkte jag o Troija in på klubben o tränade lite.Det gick jättebra idag.Har dock fått börja träna om avsluten då hon har börjat sätta sig snett.Det blir nog bra det med.2 platsliggningar a 2.20 min.Utan störning iofs,men det är bra för att vara Troija   

Köpte nya läsglasögon igår,weeeee nu ser jag igen!!!

Ikväll ska jag skämma bort familjen med Baconlindad fläskfilé,Kantarellsås o Potatisgratäng....  



                                                  
    /C

Av Camilla - 1 mars 2010 19:46

Snön yr så snart kan vi inte öppna dörren.DET RÄCKER NU!!!!

Solo är ultraljudad idag.Vi väntar smått i början på April     



                                                  
      /C

Ovido - Quiz & Flashcards